Deze iPhone apps helpen je bij goede voornemens

Deze iPhone apps helpen je bij goede voornemens

Aan het einde van elk jaar blikken veel mensen terug: wat heb ik gedaan, en wat zou ik in het nieuwe jaar beter of meer willen doen? Goede voornemens dus. En er zijn apps die hier duidelijk op inspelen, zij zullen je helpen bij het waarmaken van de voornemens. Hieronder de 3 interessantste apps volgens WidgetWorld.

1. Stoppen met roken

kwit-2Stoppen met roken: een van de meest terugkerende goede voornemens, elk jaar opnieuw. Maar de app Kwit 2 helpt je dit voornemen niet nóg een keer terug te laten komen. Kwit kost eenmalig €1,99 en moedigt mensen aan te stoppen met roken. De app maakt een wedstrijd van het stoppen, wat veel mensen zal motiveren. Je doel: de ultieme Kwitter worden. Je bereikt een hoger level naarmate je langer bent gestopt en de app houdt statistieken bij van hoeveel geld je bespaart en het aantal sigaretten dat je niet hebt gerookt. En als je het even moeilijk hebt schud je je telefoon: de app geeft je een motivatiekaart en een tip om je snel beter te voelen. De app is dus dé persoonlijke coach op het gebied van stoppen met roken en zal meer motiveren dan je vrienden ooit hebben gedaan.

2. Strak de zomer in

personal-body-planPersonal Body Plan: deze app richt zich niet op bewegen en fit worden, zoals veel apps dat wel doen, maar op het realiseren van een strak lichaam. Dus wil je komend voorjaar een sixpack en vol zelfvertrouwen op het strand rondlopen? Ga van start! Je krijgt in deze app persoonlijke begeleiding door meerdere trainers. De aanpak richt zich op gedrag, voeding en training. Het plan wordt aangepast op jouw persoonlijke uitgangssituatie. Bij PBP krijg je lijstjes met dingen die je moet doen en eten en er wordt strak gecontroleerd of je deze punten wel uitvoert. Belangrijk: de app is gratis, maar voor het op maat gemaakte programma betaal je 80 euro per maand.

3. Beter slapen

sleep-betterSleep Better. Deze app is het antwoord van de makers van Runtastic op de eerder besproken Sleep Cycle app. De Sleep Better app richt zich echter niet op het wakker worden, maar op de slaap zelf. De app motiveert je je dromen bij te houden, om te kijken of daar een patroon in te vinden valt. Je geeft je dromen van die nacht elke ochtend een kleur: met groen, geel en rode markeringen onderscheidt je goede van slechte dromen. Zo kan de app bijhouden of je bijvoorbeeld slecht slaapt bij een bepaalde stand van de maan, na het drinken van alcohol of als je ’s avonds laat nog iets hebt gegeten. Hieruit kun je vervolgens zelf je conclusies trekken en maatregelen nemen, wat toch je doel is met het opstellen van goede voornemens!

Deze 3 apps zullen je helpen bij het waarmaken van je goede voornemens, maar je zult het natuurlijk toch zelf moeten doen. Want alleen jij kan voldoen aan je eigen verwachtingen en hoop.